Acknowledgements
Lesley Graham – Introduction
James Robertson – Prologue: Scots language inside and outside the classroom in the twenty-first century
Part 1 Education and Learning
Ian Brown – Drama in education in post-Reformation Scotland;
David Hume, Gilles Robel – La circulation des idées économiques écossaises au dix-huitième siècle : l'exemple des Discours politiques de ;
Christian Auer – Les missionnaires écossais en Inde au dix-neuvième siècle ou l'éducation comme vecteur de transformation sociale;
Christian Civardi – The Scottish Labour movement's educational activities, 1890s-1920s;
Rosie Findlay – "Nae tawse and less parsing": school strikes in Scotland in 1889 and 1911.
Part 2 Professional Knowledge
Tri Tran – L'apprentissage dans les marines écossaise et anglaise (quinzième-dix-huitième siècles) : une histoire contrastée;
Romain Girard – Représentations des professions libérales en tant qu'experts dans la littérature écossaise : spécificité de la représentation des médecins dans l'œuvre d'Arthur Conan Doyle;
Ronald Crawford – Professor Anderson, Dr Franklin and President Washington.
Part 3 The Informal Transmission of Knowledge
Sabrina Juillet-Garzon – La diffusion des valeurs écossaises et britanniques à l'épreuve du voyage de Charles de Galles en Espagne (1623) ;
Anne McKim – "If your daughters are inclined to love reading, do not check their Inclination": Passing on knowledge and advice among elite women in eighteenth-century Scotland;
William Welstead – Science and tradition in the production of High Nature Value Landscapes in the Scottish Highlands and Island.
Notes on Contributors