D. Thomieres, { Chaos and Literature : Twelve easy introductory propositions } ;
N. Batt, { Literary texts and non-linear dynamical systems } ;
J.H. Christianson, { Things fall apart, & fold back : Tense communions of wholeness & ruin in modern narrative } ;
S. Coelsch-Foisner, { Shape-shifting between Chaos and Order } ;
M. Cunin, { "Like to a chaos" : l'ordre du chaos dans Richard III de William Shakespeare } ;
L. Teyssandier, { La mise en scène du chaos dans le diptyque Antonio and Mellida et Antonio's Revenge de Marston } ;
D. Miller, { The Arbitrary and the Absolute : the Fall into Meaning in Paradise Lost } ;
H. Dachez, { Curse, Cross and Corpse : Blood Ties in Samuel Richardson's Clarissa; Or, the History of a Young Lady (1747-1748) } ;
A.L. Perotto, { The Private Memoirs and Confessions of a Justified Sinner de James Hogg, ou la perpétuelle remise en ordre du réel } ;
J. Fromonot, { Ordre et chaos dans Martin Chuzzlewit, de Charles Dickens : il faut sauver l'hypocrite Pecksniff } ;
T. Monterrey, { Chaos Framed, or the Ekphrastic Rendering of Transcendental Mysteries in Narrative } ;
N. Marsaleix, { Figures et figurations de l'ordre et du chaos dans Jacob's room de Virginia Woolf } ;
C. Marie, { "From chaos and cacophony measure" : didactique du chaos dans Between the Acts de Virginia Woolf } ;
I. Keller, { "The signs of a new chaos" : l'exploration d'une réalité nouvelle dans The Black Book de Lawrence Durell } ;
M. Fraschi, { "Smiling on chaos" : Occult Patterns and the Random Accumulation of Junk in Iain Sinclair's Downriver } ;
N. Leorat, { De l'aveuglement au discernement : voyage à travers le chaos dans l'avant-dernier roman d'Ian MacEwan Atonement (Expiation) } ;
L. Tayeb, { The Postmodern Intention : Writing and Chaos in Michael Ondaatje's Anil's Ghost } ;
S. Vincent-Prabakar, { Reimagined Chaos and Order in Salman Rushdie's the Ground Beneath her feet } ;
E Muller, { Reshaping CHAOS : Platonic Elements in Yeats's A Vision and later poetry } ;
Y. Bellenger-Morvan, { La restauration de la Loi dans les Narnia Chronicles de C.S. Lewis } ;
C. Chollier, { Ordre et chaos sémantiques dans The Grapes of Wrath de Steinbeck } ;
D. Thomières, { Quelques variations sur le cadre et l'erreur : la répétition et la différence dans The Optimist's Daughter de Eudora Welty } ;
Y. Rivière, { Ordre & chaos comme ressorts dramatiques dans Who's Afraid of Virginia Woolf ? d'Edward Albee (1962) } ;
C. Chauche, { Beloved, a Principle of Order and Chaos in Toni Morrison's novel Beloved } ;
G. Jones, { Chaos and Complexity in Paul Auster's New YorkTrilogy }.